Thanks for Visiting

Saturday, June 4, 2011

friendship remains


Kawan.....apa makna kawan?? Kawan ialah orang yang sentiasa bersama kita tak kira waktu sama ada susah atau senang.....habis tu,, orang yang ada ketika kita senang tapi hilang ketika kita susah patut dipanggil ‘KAWAN’ ke??? Pada Nad,,sama sekali tak patut.....
‘FRIEND IN NEED IS A FRIEND INDEED’
Semua tahu ayat ni....tapi diorang tahu ke tidak maksudnya??? Diorang amalkan ke??? Jawapannya : TAK RAMAI.... ramai yang berkawan sebab nak ambil kesempatan...... hanya segelintir daripadanya yang berkawan dengan ikhlas....payah sebenarnya nak cari kawan yang betul-betul KAWAN ni.....selalunya kita jumpa LAWAN dan CAWAN tak lupa juga SAWAN.....huhu,,,dah tak betul.....kalau kita tak cari kawan nanti orang ingat kita gila.....kalau pilih kawan nanti orang kita sombong....kalau kawan dengan semua orang nanti orang ingat kita nak cari publisiti murahan....kalau salah kawan nanti rosak hidup.....semua serba tak kena.....
Nad nak jadi kawan yang terbaik buat kawan-kawan Nad.....walaupun diorang kadang-kadang menyakitkan hati,,kutuk Nad dari belakang,,etc.....sebab KAWAN KEKAL SELAMANYA yang tidak boleh dihakis oleh Clorox atau dihilangkan oleh Vanish....kawan tetap kekal di hati bagai TATOO....

like and leave your comment

Thursday, June 2, 2011

long time no see

see who???who else,,,my dear family of cause......seven month being away from them.....miss grandma, grandpa, cousins etc...God knows how happy I am upon seeing them.....
_____________________________

Lapan pagi...time org laen tgh enak dibuai mimpi...kite orang bertolak ke Negeri Sembilan....bosan tahap cipan duk dalam kereta.....aduyai,,,, 3 jam dalam kereta....rasa macam orang stupid....fikir punya fikir....hah! got an idea....
grab the camera and
'CLICK'


3 kepala yang GILA-GILA,bila dah bertemu dalam satu kereta,mau jadi HOSPITAL GILA kereta tu..

_____________________________________________

finally,,dah sampai rumah nenek.....
anyway, balik umah nenek sebab nak wat kenduri aqiqah dan cukur jambul my newborn brother.....


haha....cute tak?? macam nad kan?? perasan lebey huhu...



wanna know something???sepupu gila nad pandai wat magic.....dia blaja kat ceruk mane ntah...rasa macam nak jerit kuat-kuat bile tengok dia wat magic....tapi bila teringatkan hari dah malam tak jadik lah...nanti nenek bangun kena marah....huhu....

_____________________________________
balik Johor,,kena sakat dengan abang helmi....
nasib baik konco2 dia (abg ody & abg shahrul) takde....
dia sorang je pun dah boleh buat orang jadi gila......
huhu......



the end.....tak banyak cerita pun pasal rumah nenek.....tapi best lah jugak dapat jumpa sedara mara yang dah berkurun tak jumpa....

like and leave your comment

Tuesday, May 10, 2011

I Love My Mom

I've heard somebody said " I hate my mom. She's cruel."

I disagree with her....

she didn't think that she won't be on Earth if her mom doesn't exist??

have she ever imagine how hurt her mom when she were about to deliver??

HAVE THAT GIRL EVER THINK ABOUT THAT??

she hate her mom because that woman always babbling and scold her...

she do that because she loves her daughter.....

she wants the best for her daughter.....

unfortunately, her daughter never wants to appeciate her.....


____________________________________


I never miss newspaper everyday.....

I love to read METRO.....

badly, I've found numerous sad story in it.....

it's about babies or children that have been lef by their own mother......

it's about them who do not be taken responsible by their father.......

being left under staircase, in the lift, at the mosque and even in the trash bin.....


____________________________________


ME,,,

I always told myself.....

everything that my mom do for whether I think it is bad or not,,

it must be a SILVER LINING in it...

I know that my mom loves me a lot.....

everything she do, it's for my good sake.....

she won't hurt me without any reason......

I thank ALLAH.....

cause I live in a happy family.... although my siblings are little annoying

cause my mom didn't throw me away....

although I'm always make her sad.....make her angry.....trouble her a lot....

but she never stop loving me......

she never stop praying for me.....

"I LOVE YOU,MOM"

it's hard for me to say that words......

but, I'll do anything to prove that my fully heart adore her.......

THANKS FOR EVERYTHING,,MOM!!

like and leave your comment

Thursday, April 14, 2011

Champion!!


wow! unbelieveable! thanks God! that's all I can say when the emcee annouced:

" Johan bagi NGO disandang oleh PERGERAKAN PUTERI ISLAM "
I was speechless! I'd lost my self-confidence.... but, that's all dissappear just like POOF!after the annoucement.... wanna know what we'd got?? haha! can't tell ya!!
SECRET!
HUHU.... but after this we have to work harder for the next competition...... pray for us!! get ready!!!!!!!!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
nak tahu camne boleh menang?? rahsia utama ialah
RAJIN BERLATIH

proverbs english kata

PRACTICE MAKES PERFECT! 

SO,, teruskan berlatih dan mencuba.... InsyaAllah....... Allah akan menolong orang yang berusaha
jangan lupa doa........ 

like and leave your comment

Thursday, March 31, 2011

I want ----

I really miss -----


---- too far from me....


I love ------


I want ---- by my side right now.....


now I know that I can't live without -------

ps: don't think negatively.......this is for my lovely mom....


like and leave your comment