Thanks for Visiting

Tuesday, December 13, 2016

#QnANadh

Q: Why do women are always right?

A: Because men are always left. Macam dalam lagu Beyonce tu " to the left, to the left " hambarudin

Tak, cerita dia bukan who's always right and vice versa, perempuan ni nature dia macam budak budak, asyik nak menang and taknak mengalah. Plus perempuan ni gigih dia lain macam kalau bab nak kumpul bahan and fakta everytime bertekak dengan lelaki.

Lelaki pulak nature dia malas nak panjangkan cerita, so dia cakap je perempuan betul.

Kot la. Hahahaha. Based on my observation, nampaknya macam tu laa. Hahah


like and leave your comment

Saturday, December 10, 2016

Money, money don't fly awayy

Hye korangg. It's been a while I didn't write here, was so busy with assignments, tutorials, presentations and so forth. So yeah with the so little time that I got here, Nadh nak share pasal tips berjimat time pegi shopping. Hope membantu laa, well nowadays everything being so expensive, so memang kena pandai sangat berjimat.

1- Listkan barang yang nak beli. Listkan KEPERLUAN je. Macam dapur like garam ke sugar ke.

2-Kira siap siap total price. Harga tu boleh refer resit yang shopping sebelum ni. That's why penting simpan resit. Besides, boleh kira berapa duit yang keluar time shopping then boleh muhasabah diri, barang yang beli tu penting ke tak, da berapa banyak bazirkan duit hahahah jkjk 😅😅

3- Bawak or keluarkan duit cukup cukup je yang total price barang tu. This is to prevent overspend. Tapi better lebihkan sikit, mana la tahu kan ada certain barang yang dah naik harga.

4- Dah sudah shopping, terus balik rumah. Takyah merayau. Merayau pusing pusing naik kenderaan ni makan duit gak. Harga petrol dah la makin mahal hmmm :( . Nadh pun dah tak keluar merayau sangat sekarang ni.

5- Elak window shopping. Konon nak cuci mata, tapi kalau tetiba tak dapat kawal nafsu shopping tu boleh jadik haru gak. Macam tu je duit terbang. 💸💸

So tu je kot tips jimat time shopping. Nadh memang buat macam tu time keluar beli barang, and yes I can save a lot.

Till we meet again,

Lots of love,,

like and leave your comment

Friday, November 11, 2016

Bukan drama tv3

Tak sabar nak masuk U ?

Wait until kau kena buat soalan math double and triple integration, assignment yang lama belum sempat siapkan tapi dah tambah assignment yang baru sampai tidur pun boleh mimpi pasal assignment, makan depan laptop sebelah tangan menyuap sebelah tangan menaip, kena buat survey kat luar tapi takde orang layan, belum sempat nak fahamkan tajuk tu tapi lecturer da suruh jawab kuiz.

Time tu rasa macam nak masuk tadika balik, belajar mewarna, main main kat sekolah, joget joget nyanyi nyanyi, balik rumah takde homework.

Kau ingat macam drama tv3 ke balik U pegi shopping kelek buku sana sini pastu terlanggar pastu hujung hujung get married?

Pegi menangis sorang sorang sanaaa

K salam jumaat everyone.


like and leave your comment

Monday, November 7, 2016

Nature

People come and go. It’s nature.

I’ll give a warm welcome to those who walk into my life
And I won’t stop them if they ever wanna walk out after that.

Maybe they’re just cross our path and drop by. Maybe they are not meant to be with me for forever.
Sometimes people who walked out will be replaced by someone better. Nothing is irreplaceable though.

You just gotta stay strong and above all, be bold enough to accept the fact that some people might leave.

Keep calm and live your life to the fullest.



like and leave your comment

Sunday, November 6, 2016

#QnANadh

Ada orang tanya aku drive laju laju ni tak takut ke?

Dah aku yang drive, pahall lak nak takut. Kalau tanya passenger aku haruslah diorang cakap takut enn. Hahah


like and leave your comment