Thanks for Visiting

Monday, April 25, 2016

Pfttt

Still can’t get over of what happened today at the class. Kiteorang ada kelas hubungan etnik at 2 until 4. And  kelas tu campur dengan a few students yang repeat. Salah sorang student yang campur dengan kelas kiteorang ni,, S (bukan nama sebenar), she's a girl, tapi macam lelaki. Aku taknak la describe lebih lebih pasal dia.

Okayy terus cerita pasal kejadian tu,,

Masa nak start lecture tu, projector kelas tu takleh nak switch on guna remote sebab takde battery.  And S tu yang try switch on guna remote. So someone kena panjat kerusi then switch on projector tu manually.

Out of banyak banyak lelaki yang tinggi tinggi dalam kelas tu, Si S tu pulak beriya nak panjat switch on kan projector tu. S tu bukannya tinggi sangat pun. Memang tak sampai pun nak tekan butang projector tu.

And guess what??

Masa dia tengah struggle nak sampaikan jari dia tekan button projector tu, she accidentally fell off the chair. 

Sumpah macam macam aku rasa masa tu. Tuhan je tahu. Kesian kan dia. And menyirap dengan lelaki lelaki dalam kelas tu. And satu perkataan yang terlintas dalam otak aku is DAYUS. Sorry to say tapi hakikatnya macam tu. 

Tak kisah la dia tu pengkid ke tomboy ke boyish or whatever, she’s still a girl. Why can't they have a respect on her. Kesian kot dia sampai jatuh.

Just put yourself on her place. Fell off the chair in front of classmates, sumpah malu. Even nak panjat kerusi tu pun malu kot.

Boleh je kot lelaki lelaki tu nak offer tolong panjat kerusi. pftt. Benci gila. Then da tengok dia jatuh, still buat tak tahu. No one nak tolong switch on projector tu. Nak kena pick a name baru ada yang switch on projector tu.


Mana sifat kemanusiaan korangggg?


Sumpah menyirap dengan diorang tu. And korangg, tolong la jangan jadi macam classmates lelaki aku tu. Be gentle. Tak kisah dengan sape sape pun. Jangan dengan makwe je. Please.


like and leave your comment

Saturday, April 16, 2016

Makan banyak tapi tak gemuk

"KAU NI MAKAN BANYAK TAPI TAK GEMUK GAK"

Haa ni tips

1- Rajin bersenam so boleh tinggikan kadar metabolism badan so lebih banyak lemak yang boleh dibakar.

2- Jaga pantang. Jangan terus tidur or minum lepas makan. Jangan makan makanan yang berlemak atau berminyak.

3- Jangan diet (tak makan langsung). Nanti badan takde tenaga nak bakar lemak. Makanlah benda benda ringan macam oat or buah buahan. Salad ke.

4- Gantikan nasi dengan oat instead jajan. Selalu aku tengok kawan kawan yang malas nak makan nasi diorang makan jajan nak gantikan nasi. Salah tu,

5- Jangan selalu sangat minum icy water (tapi benda ni yang paling susah nak buat. huhu)

6- Kalau boleh jangan beli ubat kurus or ubat detox. Takut ada effect lain. Buat detox sendiri. Makan buah pisang ke. Minum air limau suam ke. Blend tembikai + apple + berry (any types of berry e.g blueberry, strawbery) ke.

7- Kalau rajin beli laa krim pati halia tu. Lumur kat tempat yang berlemak sebelum tidur. Then tidur tutup kipas. Panas and berpeluh tapi worth it.

So sekarang ni sape ade tips nak naikkan berat badan? Aku perlukan tips tu sekarang !! Kadang rasa benci tengok diri sendiri dalam cermin da macam penagih dadah. Sikit lagi nak macam skeleton macam twitcon aku haa




like and leave your comment

Wednesday, April 13, 2016

I'm just too cute to ........ .

Pada suatu petang yang hening,,,

She "Kau nii kena jadi matang sikit la. Nanti takde lelaki nak approach kau sebab diorang ingat kau still budak budak. Nanti sampai bila bila kau tak kawin."

Me "can you just stop talking about kawin. Semua benda pun kau nak relate dengan kawin."

She "We are 20 already. Make sense la kalau nak cakap pasal kawin"

Me "aku belum nak kawin masalahnya"

She "Taknak kawin habistu nak langgar fitrah ke? Dosa tahu tak"

Me "bukan taknak kawin la. I'm just too cute to get married" *buat suara cute*

And lepastu aku hampir jadi arwah. Thank God otp je bukan cakap face to face.


Tak, ceritanya kat sini, aku stress semua orang cakap pasal kawin, husband and anak. Aku belum terfikir ke arah tu lagi. Otak aku ni still ada phineas and ferb, spongebob, playground, kids things.

It's not that taknak kawin. Tapi aku ni belum layak lagi nak cakap pasal benda benda ni. Diri sendiri tak betul lagi. Still kebudak budakan. So yeah better focus on study (or food)

Kadang kadang berharap jodoh sampai cepat, tapi rupanya kematian yang sampai dulu. (DEEP)







like and leave your comment

Tuesday, April 12, 2016

Everyone is different

I always hate the idea that everyone is just the same

"Perempuan semua sama je tak reti hargai lelaki"

"Lelaki semua sama je tak reti nak setia"

Tak semua perempuan tak hargai lelaki. And tak semua lelaki tak reti nak setia. Kau je tak explore. Makwe kau sorang je yang tak hargai kau and pakwe kau sorang je yang tak setia sebenarnya.

It is hurt when orang samakan kau dengan orang lain when actually you are different.

Lelaki tak perlu kot nak bash perempuan and perempuan tak perlu nak bash lelaki. Takkan la korang nak kawin dengan sama jantina. Lelaki and perempuan ni masing masing ada kelebihan and kelemahan sendiri so that they can complete each other. Bukan nak bash each other.

Seriously aku da mula bosan dengan semua benda bash bash nii. Tak suka then tak perlu bash.

Ex aku curang dengan aku kot. Still aku tak samakan dia dengan semua lelaki. I believe ada je lelaki yang setia.

So stop nak samakan semua orang. Tak semua orang sama


like and leave your comment

Monday, April 11, 2016

That feeling when ....

That feeling bila kau tetiba teringat moments kau buat dengan someone.

No bukan belum move on. Just teringat perkara yang kau selalu buat dengan someone tu and you stop doing that because he left. It's like there's empty space.

Kena cari boyfriend baru nampaknya nii 😂😂

like and leave your comment